2012-04-19

Inget festande på Strykbrädan

Vad jag kan se i media så skippade man festandet på Strykbrädan. Bra! 

Som jag skrev häromdagen är det inget fel i att visa upp verksamheten - tvärtom, det är viktigt att visa att det finns något i huset - men att dricka bubbel och festa hade jag tyckt varit olämpligt.

Jag kunde själv inte vara på plats. Har spenderat dagen i Stockholm på uppdraget i SKL i samhällsbyggnadsberedningen.

Nu har jag landat i soffan med lite handlingar och hockeyfinalen på radion. Läser på om våldsbejakande extremister. Ska debattera regeringens handlingsplan det första jag gör i riksdagen.

En viktig sak i arbetet mot dessa extremiströrelser är att se till att det kommer på plats avhopparverksamhet vänster de autonoma vänstergrupperna och för islamistgrupperna. Det finns avhopparorganisationer och hjälp riktat mot vitmaktgrupper, men inte mot de andra två.

Inga kommentarer: