2012-04-13

Mycket spagetti, mycket politik

Att erbjuda sig att laga lunch till 25 personer fredagen den 13:e är att utmana ödet. Och det blev nästan katastrof. 

Det går åt en del spagetti till 25 personer, så jag hade införskaffat en rejäl gryta. Tyvärr tog det evigheter innan den lilla plattan fick fart på vattnet. Men vår underbara kanslist Björn Börjeson ryckte in och kokade klart spagettin (jag tror även NT:s fotograf stod för lite moraliskt stöd), så vi andra kunde börja mötet i tid.

Foto: Niklas Hidenius

Jag hade bjudit in folk för att få veta vad som förväntas av mig i riksdagen. Det dök upp alla möjliga människor, och skickade med mig en hel bunt idéer och tankar:

Turism, flyktinginvandring, miljöfrågor, spelmonopolet, behörigsregler inom estetisk verksamhet i gymnasiet, folkbildning, FRA, datalagringsdirektivet, IPRED, personlig integritet i form av olika sorters offentliga uppgifter, forskning inom vård & omsorg - och så vidare.

Jag kommer laga mat och bjuda på även i Linköping den 23 april, och efter sommaren på lite andra ställen i länet. Varmt välkomna då!

Inga kommentarer: